Vyhledat
  • Jakub

Giant TRANCE E+ 2 PRO


Přiznám se bez mučení, že když prosákly na veřejnost fotky nového Trance E, strašně jsem se těšil až kolo uvidím naživo. No a v půlce března mi jedna novinka přistála na test :-). Jaro klepe na dveře a nový ebike v garáži, ideální kombinace. Tak jsem moc neotálel a vyrazil na první seznamovací okruh tentokrát do lesů kolem středočeského městečka Mnichovice. Je zde dostatek lesních trailů a hlavně spousta výživných stoupání.




První pohled

Vývoj e-biků letí rychle kupředu, tak ani jeden z největších výrobců kol, Giant nemohl zaostat. Oproti loňskému modelu Full-E, zde máme úplně nové kolo. Nyní konečně s plně integrovanou baterií a novým rámem. Nový model má tedy i novou geometrii. Díky krátké hlavové trubce vypadá spíš jako bike na XC i když zdvihy 150 mm jsou vyloženě trailové. Trance E se tváří dost sportovně a pro mnoho lidí nemusí být pozice za řidítky tolik pohodlná. Hned vás upoutá barevné provedení. Krásná modrá metalíza a černá perleť, to nejvíce oceníte hlavně na přímém slunci. Letošní novinka se designově opravdu moc povedla. Vše sedí a zpracování je perfektní, tak jak jsme u Giantu zvyklí. Křivky kola jsou čisté a nikde nic neruší, dokonce ani displej zde nenajdete. Za doplatek si ho můžete pořídit.




Tenhle přístup customizace se mi líbí, každý si to nastaví tak jak to má rád. Já třeba preferuji čistý kokpit bez displejů a dalších rušivých elementů. Giant vyvinul aplikaci Ride control, kterou si přes bluetooth propojíte kolo s vaším mobilem. Uvidíte hned stav baterie v procentech, a hlavně můžete si upravit jednotlivé stupně dopomoci podle svého. Yamaha SyncDrive Pro nabízí hned 5 režimů : Eco, Basic, Active, Sport a Power s podporou až 360%. A když bude nutné tlačit, tak nechybí ani walk assist. Přepínání režimů je velmi jednoduché, slouží k tomu ergonomická tlačítka vlevo na řídítkách. O kapacitě baterie, či zvolené stupni dopomoci vás informují svítící diody, které jsou celkem dobře vidět i v ostrém slunci.



Solidní výbava

Trance E+ 2 PRO je druhý nejnižší model třídy a i tak je velmi solidně vybavený. O dostatek “šťávy” se stará integrovaná lithiová baterie Giant EnergyPak 500 Wh což je v této třídě elektrokol dnes téměř standard. V hliníkovém rámu je dobře schovaný středový motor Yamaha. Giant si ho ladí sám a tak nese název SyncDrive Pro s výkonem 250W a 80 nm. Převodník od Praxisu má 34 zubů a v kombinaci s řazením od Shimano XT 1x11 je dobře odstupňovaný.



Potěší, že v “základu” najdete i teleskopickou sedlovku z dílny Giantu. Samozřejmostí jsou pevné osy Boost, čili 110x15 vpředu a 148x12 vzadu. Co mě hodně mile překvapilo je tlumení. Na starosti ho dostal renomovaný FOX. Přední vidlice FOX 36 Float Rhythm je velmi citlivá a když jsem hledal to správné slovo, tak mě hned napadlo “sametová”. Krásně žehlí i drobné nerovnosti a je velmi tuhá při větších rázech. Zadní tlumič ve spolupráci se systémem Maestro je vynikající. Nejen že tlumení funguje bezvadně i při brždění, ale navíc karbonové čtyřčepové vahadlo eliminuje nežádoucí pohupování při šlapání.


Vzhůru do lesů

Usazení za řídítka Giantu Trance E+ 2 PRO je velmi příjemné. Prvotní obavy se rozplynuly jako pára nad hrncem. Velikost M při mé výšce 173 cm byla úplně ideální.



No nic, šlápnu do pedálů a polykám první kilometry. Je to tu pořád z kopce a do kopce, takže nemám strach o důkladné prověření motoru a výdrže baterie. Motor Syncdrive Pro je velmi příjemný, a dává dostatek síly. Je zde použitá technologie Pedal plus s čtyřmi senzory, které snímají nejen pohyb ale i tlak pedálů. To v důsledku znamená, že na 3 nebo 4 stupeň dopomoci vám motor poskytne maximální výkon i podle síly šlapání. V tomto důsledku je trochu nepříjemné “cukání” pedálů při zastavení. Může se stát, zastavíte a potřebujete se podívat do mapy, máte zařazený 3 nebo 4 režim a zacvaklou nohu v pedálu. V tu chvíli elektronika ale cítí i sebemenší tlak do pedálu. Tak Vám pak Trance bude chtít trochu poodjet pod zadkem :-)

Rozdíl mezi 4 a 5 stupněm mi přišel moc neznatelný. Možná by stálo za to v aplikaci trochu “rozhodit”. Co je teda nepříjemné, je trochu větší hlučnost této pohonné jednotky. Nevím zda to bylo jen u testovacího kola, ale řekl bych, že je trochu hlasitější než konkurent třeba Bosch Performance CX.



V lese se tenhle e-bike cítí jak ryba ve vodě. Kola 27,5+ jsou ideální volbou a pláště Maxxis pěkně drží a i při stoupání přes vlhké kořeny mají dobrou přilnavost. Na předním kole je obutý plášť Maxxis Minion a vzadu Rekon EXO.

Rám je i při ostřejší jízdě pěkně tuhý a díky širokým řidítkům (800mm) máte opravdu dost sebejistoty. Jak jsem již zmiňoval výš, tak co je opravdu vynikající, je odpružení FOX s přepákováním Maestro. Samozřejmost s jakou Giant překonává nerovnosti je příkladná a dá vám notnou dávku důvěry. Troufnete si pak i na větší, větší a ještě větší sjezdy.

O zpomalení se zde starají čtyřpístkové brzdy od Shimana, konkrétně MT520 s 203 mm kotouči. Zadní brzda měla trochu delší krok, ale jinak jsem nezaznamenal sebemenší vadnutí či problém. Naopak brždění bylo velmi jisté a dobře dávkovatelné.


Konec dobrý, všechno dobré…?

Novinka Giant Trance E+ 2 Pro je velmi povedené kolo. Jak po designové stránce tak i po technické. Použité komponenty většinou naleznete u kol o třídu výš. Trance E má sportovnější rysy a spíše XC geometrii. Těžiště je malinko výš a zadní stavba lehce delší. Nic méně tento ebike Vám dodá dost důvěry a jistotu i v těžším terénu. Opravdu exkluzivní je použité tlumení od FOXe, které vyžehlí snad i pětky v žákovské knížky vašich ratolestí :-)- Motor Yamaha Giant SyncDrive má síly na rozdávání. Radost trochu kazí vyšší hlučnost, neznatelný rozdíl mezi režimem Sport a Power. Líbí se mi čistota kokpitu bez použitého displeje. Dokonce i se spárováním aplikace a ovládáním si každý rychle poradí.

Takže Giant Trance E+ 2 Pro byste určitě neměli vynechat jako jednu z možností při výběru nové elektrokola.



Galerie foto: Dan Daič



SPECIFIKACE


Cena: 115 999 Kč

Rám: ALUXX SL Aluminum, odpružení Maestro, zdvih 140 mm, středový motor, integrovaná baterie

Vidlice: FOX 36 Float Rhythm EVOL 27.5+, speciální pro elektrokola, zdvih 150 mm, GRIP tlumení, Boost pevná osa 15x110 mm

Tlumič: FOX Float DPS Performance EVOL, Trunnion Mount

Kliky s převodníkem: Praxis e-Cadet+ / převodník: Praxis Wave, 36 zubů, vysoce kvalitní ocel 4130 (za studena kovaná), vodítko řetězu MRP 1X CS

Přehazovačka: Shimano Deore XT Shadow+

Řazení: Shimano SLX, převody 1x11

Kazeta: Shimano HG-M7000, 11-46 zubů

Řetěz: KMC e.11 Turbo, EcoProteq, speciální pro elektrokola

Brzdy: Shimano MT520, 4-pístkové, kotouče 203 mm

Středové složení:

Zapletená kola: ráfky Giant AM 27.5+, náboje Giant eTracker Boost, speciální pro elektrokola, zapouzdřená ložiska, pevné osy 110x15 a 148x12 mm, dráty Sapim E-Lite Race, speciální pro elektrokola

Pláště: přední: Maxxis Minion DHF EXO TR, 27.5x2.6, skládací, bezdušové, zadní: Maxxis Rekon EXO TR, 27.5x2.6, skládací, bezdušové

Představec: Giant Contact SL 35

Řídítka: Giant Contact 35 Trail, 35 x 800 mm

Gripy:

Sedlovka: Giant Contact Switch, teleskopická, 30,9 mm

Sedlo: Giant Contact (Neutral)

Velikosti: XS, S, M, L, XL

Motor: Giant SyncDrive Pro powered by YAMAHA, 80 Nm, 250 W, podpora až 360 %

Baterie: Giant EnergyPak 500 Wh, 36 V, 13,8 Ah, Li-Ion

Displej: -

Maximální rychlost: 25 km/h

Nabíjení: až 1000 cyklů se zachováním minimálně 60 % původní kapacity

Doba nabíjení: až 3,5 hodiny (60 % kapacity za 1,5 hodiny)

Dojezd: neudává se

Kontakt na výrobce: www.giant-bicycles.com

Kontakt na prodejce: www.progresscycle.cz



#giant #ebike #test #elektrokolo #recenze #blog #bloger #electricbikers

156 zobrazení

Instafeed

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

© 2018 by Electric Bikers CZ