top of page

MODRÁ JE DOBRÁ…

Test KTM Kapoho 2974.

Když se řekne KTM vybavím si hned zářivě oranžovou barvu, vůní benzínu a prach na motokrosové trati. Už je to ale docela dlouho, co rakouská firma KTM začala vířit vody

v bikovém průmyslu a také v elektrokolech. Na oranžovou u svých kol nezapomněli a její linie se táhne napříč výrobním portfoliem. Ke mně se však dostala na test letošní horká novinka Macina Kapoho 2974 v netradičním modrém provedení.

Jedná se o nejnižší celoodpruženou řadu allmountain kol, která ovšem svou výbavou hravě překoná mnohem dražší modely jiných výrobců.


Posuďte sami: motor Bosch Performance line CX s maximálním výkonem až 600 W

a kroutícím momentem až 75 Nm, baterie 500Wh pro maximální porci zábavy. O řazení se postará sada Shimano XT a jako bonus vám při sjezdu přijde vhod teleskopická sedlovka...

Kapoho se nezalekne ani sjezdovky

PRVNÍ POHLED

Je vidět, že to pánové z Mattighofenu vzali za správný konec. Tenhle bike má trochu ostřejší rysy a vyzařuje z něj jistá dávka sebevědomí. Všechny linie kola jsou čisté, baterie je zcela integrovaná v hliníkovém rámu. Nejen, že to dobře vypadá, ale je to důležité pro celkové vyvážení. Také motor Bosch je v rámu moc hezky schovaný a nijak nenarušuje celkový design. Bovdeny jsou vedené rámem a všechny prvky jsou tam kde je přesně čekáte.

Na řidítkách nepřehlédnete velký displej Intuvia, na kterém máte veškeré informace přehledně a pohromadě. Taky mě hned zaujalo, že je zde použitý jiný rozměr kol vpředu a vzadu. KTM to nazývá DiMMix (Dimensions Mix). Jde o to, že přední kolo má průměr 29" s šířkou pláště 2,35 pro lepší průjezdnost terénem a zadní 27,5" s pláštěm 2,8 pro lepší grip. K tomu si přidejte pevné osy Boost a 160mm zdvihu. Jak to funguje v reálu? O tom se dočtete o pár řádků níž…


DO PEDÁLŮ

Nutno říci, že jsem kolo na testování dostal v lednu, kdy venkovní teploty zrovna olizovaly mínus pět stupňů Celsia. Co naplat, přidal jsem pár vrstev oblečení a vyrazil směr Mníšek pod Brdy. Mám tam takovou svou trasu, která měří cca 40 km. Je to kombinace šotolinových cest, lesních trailů s kořeny a taky pěkných sjezdů.

S fotografem Danem parkujeme na parkovišti u zámku, sedáme na kola a vyrážíme směr les. Hned mě mile překvapila geometrie rámu. Posed je velmi uvolněný a přirozený. Řidítka se svou šířkou 740 mm jsou tak akorát a v kokpitu máte pocit jako byste už tu někdy seděli.

Tohle testovací kolo má najeto jen asi 30 km, tak je motor ještě nezajetý a je malinko hlučnější, ale není to nic nepříjemného. K dispozici jsou 4 základní jízdní režimy:

ECO, TOUR a eMTB, který reaguje na vaší kadenci a tlak do pedálů a podle toho upravuje sílu podpory a nakonec TURBO. Přepínání režimů je intuitivní a jednoduché. Slouží k tomu samostatná tlačítka na levé straně řídítek. Motor Bosch Performance Line CX je “starý známý” a chová se kultivovaně. Přechody mezi režimy jsou decentní a plynulé.



Teď k samotné jízdě. Zdvihy 160 mm napovídají, že je to elektrokolo určené do opravdového terénu. Rám je velmi tuhý a dovolí hrubší zacházení, a tak se nemusíte bát mu dát pořádně do těla. Pomáhájí tomu i kvalitní výplety od DT Swiss a pevné osy Boost. Nezaznamenal jsem sebemenší zaváhání a to ani pod mou větší hmotností :-) Přední 29” překonává nástrahy lesa s vervou a zadní široký plášť poskytuje skvělý grip i na sněhu.


Díky delší geometrii Kapoho netrpí při rychlejší jízdě nervozitou a je hodně stabilní. Plynulost řazení má v péči Shimano XT, které není potřeba dlouze představovat. Abych pořád jen nechválil, tak mě trochu zklamaly brzdy. Konkrétně ta zadní.


Je to dáno asi tím, že destičky nebyly pořádně zajeté, ale také mám trochu podezření na malý průměr zadního kotouče (180mm). Při razantnějším brzdění působila trochu jalověji. Další drobnou pihou na kráse je přední vzduchová vidlice Suntour Aion, která je lehce gumovější se slabým odskokem. Trochu to přikládám mínusovým teplotám, ale při konfrontaci s tlumičem RockShox Monarch to byla trochu nesourodá dvojka.



ZÁVĚREM

KTM Kapoho 2974 mě opravdu mile překvapilo. Je to schopný allmountain ebike a nebojí se ani většího terénu. Jezdci poskytne jistotu a stabilitu za každých podmínek. Díky kvalitnímu zpracování, které je pro KTM synonymem, vše funguje jak má. K tomu přidejte pár vychytávek a máte dobré kolo za dobré peníze. To je to, co tenhle ebike vystihuje - poměr výkon/cena je zde opravdu skvělý.


Poděkování za zapůjčení e-biku www.ktmelektrokola.cz a Danovi Daičovi za parádní fotky.


KOMPLETNÍ GALERIE


SPECIFIKACE

Cena: 107 990 Kč

Rám: Macina Kapoho 27.5+ (Bosch Gen 2), 4-linkage POP System - LT 160 mm,

boost 148 mm for Powertube-integrated Battery - horizontal (black matt, azzuro, mint)

Vidlice: Suntour Aion 35, AIR-Boost, RLR, T, 15x110 29 - 35 mm, zdvih 160 mm,

tapered alu, QR15x110

Tlumič: RockShox Monarch RL Sp: air spring, debon Air w/High Volume Ey., Lockout

Kliky s převodníkem: KTM Kappa 160 mm (ISIS), 16T - 3mm boost

Přehazovačka: Shimano Deore XT M8000 GS-shadow +

Řazení: Shimano Deore XT M8000-11 w/ Display

Kazeta: Shimano M7000-11, pastorky 11 až 46 zubů

Řetěz: Shimano

Brzdy: Tektro HD-M745 4-Piston, hydraulické, kotouče 203/180 (2.3 mm)

Středové složení: Bosch ISIS

Zapletená kola: náboje Shimano Deore - Boost 12 x 110 vpředu a 12 × 148 mm vzadu, ráfky Mavic E-XM, výplet DT Swiss

Pláště: Přední - Schwalbe Magic Mary, 60-622 (29x2.35), evo, s-kin, TL-easy

Zadní - Schwalbe Hans Dampf, 70-584 (27.5x2.8), evo, s-skin, TL-easy

Představec: KTM Comp ST-92A, 7°

Řídítka: KTM Comp HB-R101 rize: 25mm, 9°, 740 mm

Gripy: KTM Team VLG--775-12D2 Diamond fin/2 Clamps

Sedlovka: KTM Comp, JD-YSP19L 100, Dropperpost external

Sedlo: Selle Italia X3 XP

Velikosti: 17"/S, 19"/M, 21"/L

Motor: BOSCH DRIVE UNIT 36V, 25km/h PERFORMANCE LINE CX, 75 Nm

Baterie: Powertube 13.4Ah - 500Wh

Displej: Bosch Intuvia

Maximální rychlost: 25 km/h

Nabíjení: až 1000 cyklů se zachováním minimálně 60 % původní kapacity

Doba nabíjení: až 3-4 hodiny (80 % kapacity za 2,5 hodiny)

Dojezd: až 215 km (Eco režim)



335 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page